KEI
Na zlecenie firmy KEI – Kultura Edukacja Informatyka, została przez nas opracowana strategia wizualnej komunikacji marki. W jednym spójnym wizerunku firmy, musieliśmy zawrzeć szeroki zakres działalności i stworzyć komunikację wizualną marki jako szeroko pojętego stowarzyszenia.
Uporządkowanie wizerunku polegało na stworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej KEI. Budowanie świadomości marki w założeniu Klienta miało opierać się na tematach z zakresu kultury, edukacji i informatyki. Postawiliśmy na proste rozwiązania, minimalizm i maksymalną czytelność. Komunikacja jest kierowana przede wszystkim do odbiorców trzech grup: kultury, edukacji i informatyki. Nowa strategia komunikacji wizualnej marki, powinna aktywizować społeczność lokalną. Wspierać rozwój i innowacyjność.
Nowoczesna komunikacja wizualna marki.
Zachowanie przejrzystości oraz pomysłowość koncepcji to cechy nowoczesnych rozwiązań w projektowaniu graficznym.
Cechy logo wyróżniające markę
Charakterystyczny motyw w identyfikacji wizualnej KEI jest przedłużeniem sygnetu logo, dzięki czemu osiągnęliśmy spójną i charakterystyczną identyfikację wizualną.
Kolorystyka we wszystkich elementach graficznych
Spójna identyfikacja wizualna to nie tylko pattern, czy key visual, ale przede wszystkim zachowanie kolorystyki na wszystkich materiałach drukowanych.
Analiza otoczenia firmy jako fundament budowania identyfikacji wizualnej
Przygotowanie projektów identyfikacji wizualnej wymaga fundamentów jakie stanowi poznanie otoczenia firmy, a więc analiza marketingowa. Strategią marki KEI jest szerzenie edukacji artystycznej, informatycznej, społecznej, obywatelskiej i zawodowej, co staraliśmy się komunikować w projektach wszystkich elementów identyfikacji wizualnej.
Projektując logo oparliśmy wygląd sygnetu na inicjałach firmy, będących łącznikiem trzech grup marki KEI – Kultura Edukacja Informatyka.
Na potrzeby projektu stworzyliśmy indywidualną typografię. Literka K w sygnecie, składa się z trzech poziomych kresek, będących nawiązaniem zarówno do trzech grup działalności marki, jak i jej trzech założycieli.
Prostota logo oraz przejrzystość w identyfikacji wizualnej dają estetyczny przekaz w komunikacji marki.
Nie był tutaj potrzebny przerost formy nad treścią, ale minimalizm i prostota. Osiągnęliśmy założone cele i wypracowaliśmy długofalową współpracę z Klientem.